Čo je SEO optimalizácia pre vyhľadávače?

Posledná aktualizácia článku prebehla: 30. marca 2020

SEO – Search Engine Optimization (optimalizácia pre vyhľadávače) je dnes pomerne často skloňované slovo v oblasti online marketingu. Niet divu. Na Slovensku máme registrovaných približne 200 tisíc webov a desiatky kvalitných SEO špecialistov – SEO freelanceri aj SEO agentúry. Väčšina z nich zápasí o to, aby bola vo vyhľadávači Google čo najvyššie a zároveň aby v ňom bola najviditeľnejšia.

Prvýkrát sme o tomto slovíčku počuli niekedy v roku 1997. Od vtedy o tomto slove počúvame čoraz viac a viac. Zvýšiť počet neplateného resp. organického zobrazenia Vašej stránky v zozname výsledkov vyhľadávania Google chce asi každý.


Ako propagovať web?

Ak máte svoju webovú stránku, určite chcete, aby sa objavovala čo najvyššie v zozname vyhľadávania Google.sk. Samozrejme existujú aj iné vyhľadávače ako Bing.com, Yahoo.com, Yandex.com, tie sa však na Slovensku vo veľkej miere nepoužívajú a algoritmus je pomerne podobný s tým od Googlu.
Stránka môže byť propagovaná rôznymi druhmi reklamy.
Začneme s tými, na ktoré potrebujete najväčšie finančné prostriedky ako reklama v TV, rádiu, bilboardová reklama… Ide o reklamu mimo internetu.
Ďalej tu máme reklamu na internete – PPC reklama, Facebook reklama, Youtube reklama, Instagram reklama, Twitter reklama, mobilná reklama (v mobilných aplikáciách).
Špecifickou skupinou online podpory je SEO.


ČO je SEO optimalizácia a ako s ním začať?

SEO optimalizácia sa skladá z dvoch základných častí:

  • On-page faktory
  • Off-page faktory.

Kvalitná a efektívna SEO optimalizácia webu zahŕňa optimalizáciu on-page aj off-page SEO faktorov na základe vopred zvolenej stratégie. Samozrejme akákoľvek úprava, ktorá vylepší stránky z pohľadu SEO je dobrá. Nedá sa určiť či sa tejto SEO optimalizácii treba venovať mesiac, dva, či roky. Dôležité je aby bola stránka po technickej časti v čo najlepšou stave a samozrejme akékoľvek iné SEO náležitosti jej len dopomôžu, aby bola autoritatívnejšia.


Prečo potrebujete byť na prvej strane Googlu?
Pretože prvých 5 výsledkov vyhľadávania si uchmatne viac ako 60% všetkých klikov.


Graf zobrazuje závislosť pozície v Google na X-ovej osi v porovnaní s klikateľnosťou na odkaz (CTR) na Y-ovej osi.

On-Page SEO optimalizácia pre vyhľadávače

On-page faktory môžeme opäť obsahovú optimalizáciu a technickú optimalizáciu. Obsahová optimalizácia zahŕňa to, čo vidia návštevníci reálne na webe. Ide teda o text, ktorý sa na stránke zobrazuje, jeho úprava a štylizácia, názvy, titulky a popisky ku článkom, URL adresy a ich štruktúra, obrázky, infografiky, prílohy
Pri obsahovej časti si treba dať pozor na obrovské množstvo vecí. Celá stránka by mala byť upravená a následne sa pri písaní nových článkov držať pár základných rád, ako napríklad:


Off-Page SEO optimalizácia pre vyhľadávače

Druhou dôležitou stránkou je zvyšovanie popularity Vášho webu na internete. V podstate ide o to, aby ste získali čo najviac spätných odkazov z iných autoritatívnych webov. To môžete získať publikáciou PR alebo SEO článkov, ale aj inými metódami linkbuildingu ako získavanie spätných odkazov z rôznych fór, katalógov… Spolu to nazývame refferal aktivity.
Druhou časťou Off-page optimalizácie sú social aktivity a teda získavanie spätných odkazov a budovanie „brandu“ na sociálnych sieťach.

Historicky sa veľký počet spätných odkazov rovnal vyššej pozícii vo vyhľadávaní v Google. Dnes to však už neplatí. Treba si dávať pozor, kde na svoju stránku odkazujete.


SEO zahŕňa približne 200 rôznych faktorov. Sám Google nám dodnes všetky náležitostí podľa ktorých určuje poradie neprezradil.


Ako robiť SEO optimalizáciu v roku 2018?

  • Optimalizujte obrázky (veľkosťou a doplňte alt tagy).
  • Využívajte kľúčové slová v nadpisoch a meta popisoch.
  • V článkoch využívajte h1 až h6 podnadpisy.
  • Interne prelinkujte web.
  • Zvoľte si vhodnú a jednoduchú štruktúru URL adries.

Ako som už spomínal SEO je komplexná a dlhodobá záležitosť. Čím skôr naň začnete myslieť, tým skôr Vám prinesie želaný účinok, návštevnosť zdarma.
Dôležité je sa zamerať na:

  • Tvorbu kvalitného a prepracovaného obsahu.
  • Správne kľúčové slová, a hlavne na zámer vyhľadávania týchto slov.
  • A/B testovanie – ak už máte návštevnosť.

Pomôžem Vám so SEO optimalizáciou?

Za posledné roky mi prešlo cez ruky už viacero webou, ktorým som dopomohol k lepším výsledkom v Google. Počas spolupráce sme zaznamenali kontinuálny mesačný rast návštevnosti týchto stránok od 5 – 25%.
To, že Vás niekto dostane na prvé miesta v Google Vám nikto sľúbiť nemôže, teda môže ale pravdepodobne si iba vymýšľa. To či Vás vie dostať na prvé miesta v Google Vám môže niekto sľúbiť až po tom, ako spraví hĺbkovú analýzu kľúčových slov.

  1. Prvý krok je audit a analýza kľúčových slov.
    Zahŕňa kompletnú analýzu kľúčových slov, na ktorú môžete cieliť Vaše stránky. (Na základe Vášho webu aj konkurencie.)
    Porovnanie konkurencie kľúčových slov vo vyhľadávaní.
    Audit technickej časti Vášho webu aj s návrhy na úpravu.
  2. Druhý krok – zapracovanie On-page faktorov
    Kompletné zapracovanie auditu a správneho využitia, analýzy kľúčových slov. Úprava textov, podnadpisov, meta popisov a tagov, alt tagov, optimalizácia CSS a Javascriptu, presmerovaní, nastavenie stránok 404… záleží od auditu.
  3. Tretí krok – budovanie autority – Off-page faktory
    Spracovanie „média plánu“ na publikáciu PR/SEO článkov. Návrhy na vylepšenie propagácie webu na externých stránkach.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 3]

Pridaj komentár

tipli