mystery shopper

Mystery shopper

Mystery shopper, kto to je?

Mystery shopper je špeciálne vyškolená osoba, pracovník, ktorý sa vydáva za stáleho alebo potenciálneho zákazníka. Podľa predom zadaných kritérií vo forme scenára hodnotí obsluhu a predajný proces, predovšetkým správanie a prístup personálu, odborné znalosti, komunikačné a predajné zručnosti, dodržiavanie predpísaných štandardov, vzhľad predajného miesta, okolie, atď.

Po celú dobu návštevy neprezrádza, že sa jedná o Mystery Shopping a nesmie byť odhalený ani predajcom.

Po odchode z predajne vyplní formulár/dotazník, prípadne nahrá audio, či videonahrávku, v ktorom hodnotí a komentuje dojmy z návštevy. Tá sa následne spracováva a vyhodnocuje.

 


Najčastejšie úlohy Mystery Shoppera sú:

  • Mystery Shopping
    – osobná návšteva predajne
  • Mystery calling/mailing
    – telefonát/email do predajne alebo na zákaznícku linku
  • Mystery delivery
    – objednanie produktu a hodnotenie plnenia štandardov prepravcov

 


Aký musí byť dobrý mystery shopper?

  • Spoľahlivý a dôkladný – Musí zrealizovať mystery shopping podľa zadania od definovania predmetu a scenára nákupu, reálneho zhodnotenia jednotlivých špecifikácií, až po dodržanie dojednaného termínu realizácie Mystery shoppingu. Nesmie dať poznať, že sa jedná o fiktívny nákup.
  • Všímavý – Musí si vedieť zapamätať, ale hlavne všimnúť vmnožstvo vecí: odpovede predajcu z hľadiska odbornosti, asertivity, detaily priestorov…
  • Objektívny – Mystery shopping nie je nákup názoru, ale konkrétnych faktov na základe pozorovaní a zistení.
  • Čestný – Zadávateľ mystery shoppingu je závislý od poskytnutých výsledkov z Mystery shoppingu.
  • Organizovaný – Mystery shopper môže byť požiadaný o realizáciu viacerých nákupov súčasne.

 


Môžete ako mystery shopper zarobiť?

Veľa sa zarobiť nedá, ale privyrobiť si počas svojho voľného času určite môžete. Skúste to registráciou na:

  • IPSOS Mystery Shopping
  • Market Vision – www.marketvision.sk/mystery-shopper

Nezabudnite si dobre vyplniť Vaše osobné profily, aby ste mali väčšiu šancu, že budete kontaktovaný.

 

 

Viac o mystery shoppingu čítajte tu: Mystery shopping

Pridaj komentár