Online reklama je najmä o zacielení a efektivite

Pojem “reklama” znamená v roku 2022 v podstate niečo úplne iné než pred dvadsiatimi rokmi. Vtedy sa merala najmä kvantitou a čím viac televíznych spotov, billboardov a inzercie v časopisoch, tým lepšie. Dnes je to úplne inak. Svet reklamy sa výrazne presunul do online priestoru a úspech je predovšetkým o správnom zacielení a efektivite vynaložených prostriedkov. Jednoducho kvalita nad kvantitou.

Online reklama na sociálnych sieťach a službách

Reklamné kampane sa z klasických médií čoraz viac posúvajú na internet. Internetová reklama, resp. online reklama, poskytuje priam neuveriteľné množstvo rôznych nástrojov či komunikačných kanálov. V rámci reklamy na sociálnych sieťach a službách hovoríme o reklame na najväčšom vyhľadávači Google, a ďalej samozrejme aj na Facebooku, Instagrame či YouTube. Nie tak viditeľná, no možno ešte o to dôležitejšia, je optimalizácia pre vyhľadávače, ktorú poznáme pod súhrnnou skratkou SEO. Je dôležité poznať svojho potenciálneho zákazníka i publikum a podľa toho zvoliť správnu reklamnú stratégiu.

Reklama na Google zlepší postavenie pri vyhľadávaní

Určite ste si už aj vy skúšali na Google vyhľadať niečo, čo ste v tej chvíli potrebovali – nejakú službu či tovar. Možno ste si všimli, že niektorí predajcovia sa vám ukázali hneď navrchu vyhľadávania, prípadne vás cez tzv. remarketing následne sprevádzali aj na ďalších stránkach. Toto všetko je tzv. Google Ads, resp. reklama Google s jej efektívnymi nástrojmi. Google Ads sme v minulosti poznali ako Google Adwords. Účel je jednoduchý – pri správnom využití sa vďaka tomuto reklamnému nástroju zobrazíte pri vyhľadávaní hneď navrchu a máte tak aspoň “papierovo” vyššiu šancu zaujať potenciálneho zákazníka.

Efektivita a cielenie

A teraz sa vráťme k téme z nadpisu. Či už využijete Google Ads alebo reklamu na Facebooku, Instagrame či YouTube, úspech vždy spočíva v zacielení na správne publikum a efektívne využitie investovaných prostriedkov. Vo svete online reklamy nevíťazí ten najhlučnejší a najväčší, ale ten najšikovnejší. Majte to teda na pamäti.

Zdroj obrázka: ESB Professional / Shutterstock.com

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Pridaj komentár

tipli