Ako nás ovplyvňuje marketing?

Marketing je slovo, ktoré sa neodmysliteľne spája so slovným spojením práca na doma. Ide o formu práce, ktorej úlohou je predovšetkým docieliť, aby nás zaujal konkrétny produkt alebo služba. V súčasnej počítačovej ére sa aj všetok marketingový obsah premiestnil predovšetkým na naše obrazovky – či už sociálne siete, mailové adresy alebo na internet vo všeobecnosti. Ako nás ovplyvňuje marketing aj bez toho, aby sme o tom vedeli?

Marketing a nákupné správanie

Na začiatok je nesmierne dôležité uvedomiť si, že existuje neuveriteľné množstvo marketingových stratégií, ktoré na nás číhajú a ovplyvňujú naše bežné nákupné správanie. Týka sa to nákupu oblečenia, ale aj potravy, či nábytku. Internetový marketing sa v súčasnosti pritom zameriava práve na jednotlivé kľúčové faktory spotrebiteľa ako sú kultúrne, spoločenské, osobné a psychologické faktory. Na základe nich vedia veľmi jednoducho marketingové algoritmy, ale aj pracovníci ovplyvňovať naše nákupné správanie online, ale aj v kamenných predajniach.

online marketing

Marketingový pracovník sa pri tvorbe reklamy a cielení zameriava na jednotlivé aspekty. Veľmi výrazne na cielenie vplývajú aj súbory cookies, ktoré o nás získavajú neuveriteľné množstvo informácií a vedie aké produkty nám môžu ponúkať. Takto sa podvedome alebo cielene jednotlivé produkty dostávajú do nášho vedomia. Pri nákupe ľahko uprednostníme produkt, o ktorom máme predošlú informáciu a tak efektívne pracuje v súčasnosti marketing. Na internete pritom navyše neustále prúdia informácie o kvalite jednotlivých produktov napríklad aj v podobe PR článkov.

Časté marketingové stratégie

Medzi obľúbené marketingové stratégie patria zľavové portály, kupóny a kódy. Sú zverejňované prostredníctvom kupónových webov, prípadne ich môžu zdieľať influenceri. Často majú aj obmedzenú dobu trvania, čím chce firma na spotrebiteľa vyvolať určitý tlak a impulz k nákupu. Celý systém funguje veľmi jednoducho – napríklad si vyberiete TPD zľavu a pri nákupe ju uplatníte, vďaka čomu ušetríte. Určitú sumu z toho získa aj kupónový web a samotná spoločnosť získa nového zákazníka.

influencer marketing

Ďalšia populárna marketingová stratégia sa zameriava konkrétne na influencerov. Ide o úplne nový druh marketingu, ktorý v súčasnosti zažíva zlaté časy. Influenceri majú stabilné množstvo sledovateľov, ktoré si budujú pravidelnými príspevkami. Keď do nich zakomponujú reklamu môžu si zarobiť, firma získa nových spotrebiteľov do svojho reťazca a ľudia uveria v kvalitu daného produktu.


Pridaj komentár

tipli