Influencer marketing

Influencer marketing je novodobý druh marketingu, ktorý sa vyvinul práve vďaka novodobému trendu influencerov. Influencer je osoba, ktorá dokáže (predovšetkým prostredníctvom sociálnych sietí) ovplyvňovať ďalších ľudí. Práve preto začali spoločnosti influencerov používať aj ako marketingový nástroj, pre získanie väčšieho množstva zákazníkov.

Sila influencer marketingu je v posledných časoch tak výrazná, že čoraz viac a viac spoločností investujú do tejto marketingovej stratégie. Influencer si buduje dôveru u ľudí predovšetkým svojou aktivitou prostredníctvom sociálnych sietí, kde prispieva zaujímavými príspevkami a často aj recenzuje rôzne produkty. Práve preto sa ľudia môžu touto formou inšpirovať a pobyt na sociálnych sieťach predstavuje pre ľudí relax, do ktorého takto môže reklama prenikať.

Ako funguje influencer marketing?

Influencer marketing

Fungovanie influncer marketingu sa stále vyvíja, no napriek tomu už má svoje zabehnuté línie. Táto aktívna marketingová taktika je čoraz viac využívaná a je založená na spolupráci medzi spoločnosťou a influencerom. Pri tejto forme marketingu sa reklama prenáša na konkrétnu tvár človeka, ktorý ju prezentuje.

Výber správneho influencera je pre vedenie influencer marketingu kľúčovým aspektom. Je to predovšetkým kvôli tomu, že tento človek prezentuje vašu značku. Dôležité je tiež , aby ľudia sledujúci túto osobu tvorili vašu cieľovú skupinu. Medzi najviac používané platformy na Slovensku patrí Youtube, Instagram a Facebook, ktoré sú pre túto formu marketingu ideálnym priestorom.

Výhody influencer marketingu

Medzi výhody influencer marketingu patrí najmä to, že ide o novú marketingovú stratégiu, ktorej nie je publikum presýtené. Predstavuje preto úplne novú možnosť reklamy, ktorá často pre spoločnosti nemusí byť až tak finančne náročná. Zároveň však ide o efektívnu a atraktívnu formu zvýšenia povedomia o značke/produkte/službe.

Dôveryhodnosť tejto reklamy je často dôvodom prečo spoločnosti siahajú po takejto forme marketingu. Ľudia si totiž obľúbia určitého influencera a dôverujú mu omnoho viac ako obyčajnej reklame. Zároveň sa influencer samotný postará o tvorbu autentického obsahu pre vás a vašu značku. Takáto reklama sa môže dostať aj k ľuďom, ktorí majú zablokované reklamy na mobile, či počítači.

Influencer

influencer

Influencer je osoba, ktorá dlhodobo tvorí obsah na sociálnych sieťach a tým si buduje stabilných sledovateľov. Ľudia takéto profily sledujú na základe náklonnosti k osobe a k aktivitám a produktom, ktoré propaguje. Spoločnosti si často influencerov mýlia s celebritami, avšak rozdiel v tejto oblasti je značný. Pozostáva predovšetkým z toho, že influencer ide sám za svojimi sledovateľmi, priamo s nimi komunikuje, zdieľa svoj život, zatiaľ čo celebrita sa spolieha, že túto činnosť odvedú médiá.

Ako zistíte, či je influencer relevantný?

Práve s rozrastaním tejto marketingovej stratégie sa stáva, že si ľudia začínajú svojich sledovateľov kupovať a tým je tento proces omnoho náročnejší. Veľmi dôležité je preto nesledovať len množstvo followerov, ale najmä aktivitu ľudí na profile. Tiež je však dôležité sa pri výbere zameriavať aj na intenzitu aktivity influencera na profile, kvalitu tvoreného obsahu, množstvo aktuálnej reklamy a odozva auditu. Dôležité je tiež, aby daný influencer naozaj prezentoval vaše hodnoty ako značky.

Zaujala vás téma influencer marketingu? Sledujete influencerov na sociálnych sieťach?

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Pridaj komentár

tipli