Tipy na efektívnejšiu prácu (samoštúdium) z domova

Momentálna situácia každého z nás prinútila obmedziť svoj pohyb a teda aj prácu, či štúdium presmerovať z pohodlia nášho domova. Pre niekoho to môže byť výhodou, pre iných zasa veľkou nevýhodou. Veľa záleží od vašej sebadisciplíny a schopnosti organizovať svoj čas. Mnoho ľudí len teraz zisťuje, aká namáhavá môže byť práca z domu. Čo vám však môže pomôcť pracovať efektívnejšie a produktívnejšie počas týchto dní?

Stanovte si čas pre prácu

Tento krok by mal byť prvým a základným pre správne odvedenie vašej práce. V kancelárii máte totiž presne a pevne stanovený pracovný čas, avšak doma je potrebné aj navariť obed, postarať sa o deti, či upratať kuchyňu. Dajte si záležať na tom, aby ste na každý deň mali pre odvedenie vašej práce dostatok časovej kapacity. Ideálne je si to naplánovať dopredu, aby ste vedeli koľko vás toho čaká a koľko času práci musíte v konkrétny deň venovať.

Dávajte si tiež pozor aby váš pracovný čas nebol prerušovaný. Napríklad radšej ráno vstaňte skôr, aby ste mali čas pre seba a dve hodiny mohli venovať len a len práci. Takýto čas je totiž omnoho efektívnejší, ako keď popri práci riešite niekoľko ďalších činností. Práca v chaotickom prostredí je často s chybami a aj tak ju budete musieť ešte raz odpracovať. Snažte sa preto naozaj práci venovať len efektívny čas, vďaka čomu pri nej reálne nebudete musieť sedieť až tak dlho.

Pokiaľ obaja s partnerom pracujete z domova, dohodnite si spoločná časový harmonogram. Je dôležité aby ste mali obidvaja svoj priestor na prácu a dostatok času na jej odvedenie. Snažte sa si rozdeliť aj úlohy, ktoré sa týkajú domácnosti, aby jeden človek nemusel pracovať na všetkom a aby ste mali aj nejaký spoločný čas pre seba a rodinu.

Pracovný priestor

Pokiaľ nepracujete z domu každodenne, zrejme doma nemáte vytvorený pracovný priestor. Toto býva jeden z najväčších problémov pri efektívne odvedenej práci. Pokiaľ totiž nemáte miesto, ktoré je určené na vykonávanie vašej práce, môže sa stať, že sa k jej výkonu ani nedostanete. Uvedieme stručný príklad: Spravíte si kávu a sadnete si ku kuchynskému stolu, no o chvíľku uvidíte, že ste zabudli odložiť raňajky. V zápätí príde manžel, ktorý vás poprosí o prípravu kávy a ani sa nenazdáte a je potrebné pripraviť obed.

Tadiaľto cesta určite nevedie a vaša pracovná aktivita bude mininimálna. Veľmi vhodné je vyhradiť si pracovný priestor v súkromí, napríklad v spálni, či obývacej izbe. Ideálna je miestnosť, ktorú viete zatvoriť a dištancovať sa tak od ostatných členov rodiny. Pri práci totiž potrebujete pokoj, aby ste sa mohli dostatočne sústrediť. Tiež by malo ísť o priestor, na ktorom môžete pracovať kedykoľvek sa vám zachce, aby ste mohli plnohodnotne využívať vašu produktivitu.

Ráno sa pripravte

Veľmi dôležitou súčasťou vášho pracovného dňa v home office je vaša ranná rutina. Pamätajte si, že vždy by ste sa ráno mali upraviť, najesť a tiež si upratať, rovnako ako keby ste išli do práce. Nielenže to má veľmi dobrý vplyv na našu psychiku, ktorá sa pripraví na vykonávanie práce, ale taktiež vám to dodá organizáciu vášho dňa. Dôležitými krokmi sú najmä prezliecť sa z pyžama, upraviť sa (môžete sa aj namaľovať ak chcete) a upratať si posteľ. Takto máte záruku, že dáte vášmu pracovnému dňu lepší štart.

Práca z pohodlia domova má veľa výhod. Netreba však zabúdať na to, že pri jej vykonávaní je potrebné veľké množstvo sebadisciplíny. Spomínané kroky vám pomôžu zefektívniť vašu prácu a pracovať produktívnejšie.

[Total: 0   Average: 0/5]

Pridaj komentár