Základy time management-u: Ako byť pánom svojho času?
Warning: Undefined variable $custom_content in /data/d/3/d3b6c589-7861-4fa8-b8c0-2aa6cd255095/akosizarobitpeniaze.sk/web/wp-content/themes/schema-lite-child-theme/functions.php on line 24
Time management je asi pre každého veľmi známy pojem. Uľahčuje život najmä tým z nás, ktorý sa snažia byť počas dňa produktívny. Pokiaľ si zorganizujeme jednotlivé aktivity, môžeme počas dňa stihnúť oveľa viac a neplytvať drahocenným časom.
Presne na týchto základoch stavia time management. Ide doslova o efektívne organizovanie nášho času. Pre ľudí však znamená aj akýsi spôsob sebadisciplíny a lepšej organizácie nielen pracovného ale aj súkromného času. Time management využívajú nielen podnikatelia ale takmer všetci produktívni ľudia, ktorí sa zaujímajú o plnohodnotné využitie svojho času.
Čo všetko vám môže time management priniesť? Okrem toho, že bude váš čas kompletne zorganizovaný má to vplyv aj na váš výkon. Pokiaľ ste teda napríklad platený podľa množstva odpracovaných hodín, či vypracovaných zadaní, môže to mať priamy vplyv na váš plat. Taktiež si týmto spôsobom môžete efektívnejšie čas rozdeliť medzi prácu, rodinu, ale vynahradiť si chvíľu aj pre seba.
Time management: základy
Pre tvorenie určitého time managementu je dôležité mať určitý priestor na plánovanie. Či už využijete internetový diár alebo si budete plánovať v papierovej forme, potrebujete priestor na zapisovanie aktivít na jednotlivé dni. Následne môžete začať plánovať jednotlivé dni.
V prvom rade si zapíšte tie aktivity, ktoré sú už dohodnuté. Tie si môžete zapisovať v akomkoľvek časovom rozpätí. Pokiaľ máte napríklad dohodnuté stretnutie o dva mesiace, ale ide o dôležité stretnutie, ktoré musí prebehnúť, určite si ho zapíšte s dostatočným časovým predskokom.
Aktivity, ktoré by ste chceli spraviť v rámci vašej produktivity a nie sú pre fungovanie vášho biznisu, či školy nevyhnutné si stačí plánovať deň vopred. Na tento proces je ideálne vytvorenie takzvaného listu úloh alebo to do listu. Tam si môžete zapísať všetky úlohy na deň a pridať im rôznu prioritizáciu.
Čo je to prioritizácia? Prioritizácia je veľmi dôležitá pri organizovaní času. Ide o správne pridelenie dôležitosti k jednotlivým aktivitám. Znamená to napríklad, že zadanie, ktoré máte odovzdať zajtra je väčšou prioritou ako práca na zadaní s deadlinom na budúci týždeň.
Veľmi dobré je tiež váš plánovač ozdobiť presne podľa vašich predstáv. Ideálne je aj farebne rozlišovať prioritné aktivity. Plánovanie pre vás môže predstavovať aj akúsi formu relaxu, odbúravania stresu. Zároveň získate neuveriteľný prehľad o svojich aktivitách v rámci jednotlivých dní.
Pri správnom organizovaní času si navyknete na akúsi rutinu. To je veľmi dobrým príkladom na vybudovanie si správnych bodov sebadisciplíny a time managementu. Pracovná rutina má priamy vplyv na váš pracovný výkon a môže formovať aj psychické ponímanie práce a jej organizáciu.