Stres: Týchto 7 techník vám pomôže žiť život bez zbytočného stresu

Stres je bohužiaľ dnes už takmer každodennou súčasťou našich životov. Možno by to ani nebol problém, keby nespôsoboval toľké množstvo psychických a iných chorôb. Podľa mnohých štúdií je stres pôvodcom väčšiny ochorení, najmä pokiaľ hovoríme o chronickom strese.

Stres vám môže vyvolávať prakticky čokoľvek od práce po rodinu a pokiaľ ho máte pravidelne, môžete mať dokonca problém ho rozpoznať. Naše telo tieto signály však veľmi dobre počúva a následná odozva nie je vždy pre nás príjemná. Ako bojovať so zbytočným stresom?

Sledovanie vlastných každodenných činností

Začnite jednoduchou, ale účinnou technikou, ktorá spočíva v sledovaní vašich každodenných činností. Zapíšte si všetky vaše celodenné činnosti na papier, do zápisníka alebo kdekoľvek. Ku každej z činností priraďte dva stupne. Prvý označuje dôležitosť danej činnosti a druhý pôžitok alebo radosť, ktorú vám táto činnosť dala. Táto technika je veľmi užitočná pre vyhnanie všetkých nechcených negatívnych myšlienok. Uvidíte, že deň za dňom sa budete cítiť čoraz lepšie než by ste si mohli myslieť.

Vedenie pozitívneho denníka

stres

Používanie tejto techniky má vynikajúce výsledky v najrôznejších afektívnych poruchách ako napríklad depresie, úzkosti, či dokonca aj poruchy príjmu potravy. Rovnako ju môžete použiť ak chcete vedieť, ako žiť šťastnejší život. Založte si denník pozitív, kde budete písať len pozitívne veci, ktoré sa počas dňa udejú. Uvidíte, že váš život ani zďaleka nie je taký zlý ako na prvý pohľad možno vyzerá. V živote je viac šťastnejších chvíľ než si myslíte. Zamerajte sa aj na každú maličkosť.

Detailne popisujte ľudí a objekty okolo vás

Táto technika je často používaná u ľudí, ktorí trpia záchvatmi paniky. Prináša úžasné výsledky ak máte pocit, že prežívate zlé ťažké obdobie, alebo chcete zistiť ako sa môžete uvoľniť. Zakaždým, keď vás premôže pocit nervozity rozhliadnite sa okolo seba a začnite popisovať ľudí alebo objekty okolo vás do posledného detailu. Okamžite sa budete cítiť uvoľnenejšie, pretože svoju pozornosť zameriate na niečo úplne iné než je vaša úzkosť.

Počítanie od 1 do 100 alebo od 100 do 1

Táto technika je účinná kedykoľvek, keď cítite úzkosť. Počítanie tiež pomáha predchádzať záchvatom paniky a čistí myseľ. Kedykoľvek máte pocit nepokoja, nervozity alebo úzkosti skúste počítať od 1 do 100, alebo naopak od 100 do 1. Ešte viac účinné je počítanie v cudzom jazyku. Zameriate sa na inú úlohu a úplne zabudnete na úzkosť.

Prázdne stoličky

Mnohí ľudia sa snažia vyrovnať so stratou milovanej osoby. Či už je za tým smrť, alebo  prechádzajú zložitým obdobím rozchodu používajú túto techniku, aby sa cítili lepšie. Ak sedíte oproti prázdnej stoličke, predstavte si, že tam sedí presne tá osoba, ktorá vám chýba. Povedzte jej všetko to, čo ste jej  nestihli povedať, alebo na čo ste nikdy nemali odvahu, čas či príležitosť. Určite pocítite úľavu, a na ceste za šťastím vám bude stáť o prekážku menej.

stres

Konfrontácia vlastných negatívnych myšlienok

Predstavte si situáciu, ktorá vás desí, alebo vo vás spôsobuje pocity úzkosti, neistoty či paniky. Teraz si predstavte, všetko najhoršie a najlepšie, čo sa v danej situácii môže stať. Hlavne buďte realista. Týmto spôsobom sa budete musieť prestať vyhýbať negatívnym myšlienkam a priamo ich konfrontovať. Uvidíte, že v konečnom dôsledku realita nie je taká hrozná ako sa vám zdala byť.

Prekvapenie

Táto technika je zvyčajne používaná v terapii párov. Počas týždňa by mal jeden partner pripraviť prekvapenie pre toho druhého a naopak. Prekvapenie však musí zostať až do jeho realizácie. Páry sa  o ňom nesmú rozprávať. Polovičky by mali hádať čo pre nich pripravil partner. Týmto spôsobom sa zameraj na dobré veci a zabudnú tak na negatívne, ktoré môžu spôsobiť hádky a nezhody.

Pestujte pozitivitu na dennej báze, aby ste žili život bez nechceného stresu. Dúfame, že tieto malé techniky vám pomôžu prekonať akúkoľvek zložitú situáciu a nájsť riešenie akéhokoľvek problému, ktorý vás zastaví na vašej ceste. Už ste niekedy použili podobnú techniku? Poznáte nejaké iné techniky? Podeľte sa s nami o vaše skúsenosti v komentároch.

[Total: 0   Average: 0/5]

Pridaj komentár