Ako byť produktívny pri práci z domova a nezblázniť sa z toho?

Byť produktívny je veľmi dôležité, aby ste stihli počas dňa urobiť všetky potrebné veci. Pokiaľ pracujete z domova je to ešte dôležitejšie, najmä pokiaľ si harmonogram práce a celého dňa určujete sami. V tomto článku by sme vám chceli ukázať, ako byť produktívny pri práci z domova a zároveň si rozvrhnúť čas tak, aby ste sa z toho nezbláznili. Pri práci z domova je totiž veľmi časté, že prácu rozvrhnete nesprávne a prakticky si neneháte žiadny voľný čas, prípadne zasa naopak neodpracujete toľko koľko máte.

Práca z domova

O práci z domova nájdete na tejto stránke množstvo článkov. Zameriavame sa v nich predovšetkým na ukážku spôsobu zárobku cez internet, prípadne ako si naplánovať čas, či dokonca ako sa naučiť písať články a živiť sa touto sférou. Tento článok je ale iný. Chceme v ňom poukázať aj na správne zadelenie času a time management, ale predovšetkým budeme hovoriť o dôležitosti voľného času a správneho plánovania. Pred čítaním tohto článku vám odporúčam prečítať si článok Základy time managementu, ktorý vás prevedie plánovaním od začiatku. Potom sa pridajte ku mne a rozoberieme si správne pracovné nasadenie počas pokiaľ pracujete z pohodlia vášho domova.

práca na doma

Pracovná doba

Spomínaný time management hovorí o tom, ako efektívne a produktívne využívať čas, aby ste toho čo najviac stihli. Teraz si však rozoberieme body ako eliminovať stres z pracovného týždňa pri plne naplánovanej pracovnej dobe. Zároveň si ukážeme aké dôležité je mať vyhradený vlastný priestor a ako naša psychika vníma prácu z domova.

Eliminujte stres

Stres je bohužiaľ v súčasnom svete pravidelnou súčasťou našich životov. Máme na sebe nespočetné množstvo každodenných povinností a zodpovednosti za ich splnenie. Napriek tomu je potrebné, najmä pokiaľ pracujete z domova, aby ste boli schopní pracovný stres a tlak eliminovať a minimalizovať. Prakticky to znamená predovšetkým to, že si vyhradíte presný čas, kedy prácu ukončíte. Znamená to, že opustíte pracovný kútik, zaklapnete počítač a uzavrete celý pracovný deň.

Pre ľudí, ktorí pracujú v kanceláriách alebo vo všeobecnosti mimo domova, väčšinou pracovný deň končí odchodom z práce. Môžu tam nechať celú ťarchu dnešných aj zajtrajších povinností. Ľudia, ktorí pracujú doma si musia tento krok urobiť uvedomelo a precízne, aby ich mozog pochopil, že sa dostali do fázy, kedy už nepracujeme, ale užívame si voľný čas. Mne samej to trvalo dosť dlho, kým som si uvedomila ako s časom narábať tak, aby som odpracovala dostatočne veľa a napriek tomu si užila aj voľný čas na moje obľúbené aktivity.

práca z domova

Nehodnoťte sa podľa odvedenej práce

To, že sa vám počas dňa nepodarilo urobiť všetko, čo ste si naplánovali nie je žiadnou katastrofou. Stáva sa to bežne všetkým z nás a nie každý deň je nabitý pozitívnou produktívnou náladou a nie sme ani nonstop naspídované veveričky. Vždy sa však snažte, aby váš deň mal určitý rád. Vybudujete si takto svoj pracovný rituál a bude pre vás ľahšie rovnako pracovať ako aj oddychovať. Práca vám pôjde viac od ruky. Snažte sa zároveň nájsť čas, kedy ste najviac produktívni. Každý to máme individuálne a aj tento aspekt môže nesmierne zmeniť váš pracovný život.

Pri samotnom plánovaní je tiež dôležité nebyť premotivovaní a stanovovať si nereálne ciele. V konečnom dôsledku vás to môže doviesť ku stagnácii a prokrastinácii. Snažte sa určiť si reálne a jasné ciele, ako môžete efektívne splniť všetky úlohy a zároveň si užiť aj nejaký ten voľný čas.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Pridaj komentár

tipli